Definicja
Google Analytics 4 (GA4) to nowa wersja narzędzia do analizy danych internetowych od Google, która została oficjalnie wprowadzona na rynek w październiku 2020 roku. Ten zaktualizowany model Google Analytics jest również nazywany „App + Web” ze względu na swoje połączenie danych z aplikacji i witryn internetowych.
Evolution GA4
Początkowo Google opublikowało wersję beta tej platformy w 2019 roku jako „App + Web”. Wprowadzenie tej nowej wersji to kierunek, w jakim Google chce kierować produkt Google Analytics, tworząc jednolity produkt dostosowywalny do przyszłych potrzeb pomiarowo-analitycznych.
Zalety GA4
-
Funkcje predykcji: GA4 jest wyposażony w funkcje predykcji, które korzystają z uczenia maszynowego do przewidywania trendów ruchu na stronie i zachowań użytkowników.
-
Centrum kontroli: Użytkownicy mają teraz lepszą kontrolę nad tym, jak ich dane są zbierane i wykorzystywane przez GA4, co pomaga poprawić zgodność z przepisami o prywatności.
-
Automatyczne śledzenie: GA4 automatycznie śledzi kilka zdarzeń, które nie były domyślnie śledzone w starszych wersjach Google Analytics, takie jak przewijanie strony.
-
Raporty oparte na użytkownikach: GA4 skupia się na zapewnieniu lepszej zrozumiałości całego cyklu życia użytkownika, od nabycia, poprzez aktywność, po zysk.
Wnioski
W ten sposób Google Analytics 4 stanowi krok do przodu w ewolucji platform analitycznych, koncentrując się na zapewnieniu kompleksowego i zintegrowanego spojrzenia na doświadczenia użytkowników. Jego funkcje predykcyjne, skoncentrowanie na zdarzeniach i domyślne śledzenie czynią go potężnym narzędziem dla marketerów dążących do zrozumienia i poprawy doświadczeń swoich użytkowników. Pomimo tego, konieczność przeniesienia danych historycznych i nauczenia się nowych interfejsów może stanowić dla niektórych użytkowników wyzwanie w krótkim okresie.
Leave a Reply