Panel Wiedzy W Wyszukiwarce Google

Home Słownik Marketingu Panel Wiedzy W Wyszukiwarce Google

Definicja

Panel Wiedzy W Wyszukiwarce Google, określany również jako Google Knowledge Graph lub Google Knowledge Panel, to funkcja dostępna w wyszukiwarce Google, która dostarcza użytkownikom bezpośrednich informacji na temat hasła poszukiwanego, bez konieczności przechodzenia do strony wyników wyszukiwania.

Ogólny Obraz

Panel Wiedzy Google jest zazwyczaj wyświetlany na prawiej stronie wyników wyszukiwania na komputerach stacjonarnych, lub na górze strony na urządzeniach mobilnych. Zawiera krótki opis tematu, linki do powiązanych stron internetowych, zdjęcia oraz inne informacje, takie jak daty istotne dla tematu, wiadomości lub filmy.

Panel Wiedzy Google może dotyczyć różnych tematów, takich jak:

  • Firmy i organizacje
  • Osoby
  • Miejsca
  • Przedmioty i produkty
  • Wydarzenia

Jak Panel Wiedzy gromadzi informacje

Google automatycznie generuje te panele, korzystając ze zrozumiałego dla siebie języka oraz informacji dostępnych w internecie. Dodatkowe dane są pozyskiwane z różnych źródeł, w tym:

  • Zawartości udostępnionej przez użytkowników w Internecie
  • Baz danych, takich jak Freebase i Wikidata
  • Danych opublikowanych przez witryny stron trzecich
  • Google Maps, Google Books czy Google Images

korekta błędów panelu wiedzy

Google stale pracuje nad doskonaleniem jakości informacji wyświetlanych w panelu wiedzy, jednak biorąc pod uwagę olbrzymią ilość danych, które musi przetwarzać, czasami mogą wystąpić błędy. Użytkownicy internetu mogą pomóc w poprawie jakości tej usługi, zgłaszając wszelkie nieścisłości w panelu wiedzy, korzystając z przycisku „Zgłoś błąd” na dole panelu.

Ważna rola Panelu Wiedzy dla SEO

Panel Wiedzy Google jest coraz bardziej istotny dla optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek (SEO). Firmy, które zdołały uzyskać panel wiedzy o nich, mogą liczyć na większą widoczność w Google, co przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie. Co więcej, panel znacząco poprawia wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów. Jednak, jak już wspomniano, Google generuje panele wiedzy automatycznie i nie ma pewności, że konkretny temat otrzyma swój panel.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.