Atrybut rel=”ugc” to termin używany w kontekście SEO (ang. Search Engine Optimization), oznaczającym jedną z metod zabezpieczania jakości linków zwrotnych na stronie internetowej. Atrybut rel=”ugc” odnosi się do frazy User Generated Content (UGC), co z ang. oznacza „treść generowana przez użytkownika”.
Zastosowanie atrybutu rel=”ugc”
Atrybut rel=”ugc” jest jednym z dwóch atrybutów dodanych do HTML5.1 w 2019 roku przez Google; drugim jest rel=”sponsored”. Są one stosowane do oznaczania linków, które prowadzą do treści generowanych przez użytkowników albo do linków sponsorowanych, co pomaga wyszukiwarkom zrozumieć genezę danego linku.
Atrybut rel=”ugc” powinien być stosowany przy obejmujących linki w sekcjach strony, gdzie treść jest generowana przez użytkowników, np. komentarze na blogu, recenzje produktów czy posty na forach.
Takie oznaczenie linków to dodatkowa informacja dla Google na temat struktury linków zwrotnych, które są kluczowym elementem algorytmów wyszukiwarki.
Zasady umieszczania atrybutu
Atrybut rel=”ugc” umieszcza się w tagu , podobnie jak inne atrybuty:
rel="nofollow"
oraz rel="sponsored"
. Wygląda to następująco: tekst linku
. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że jeżeli użytkownik dodał link, który może być potencjalnie niebezpieczny, można dodać atrybut rel="nofollow"
dla większego bezpieczeństwa.
Wpływ na pozycjonowanie
Atrybut rel=”ugc”, podobnie jak rel=”nofollow” i rel=”sponsored”, nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie strony. Jest jednak oceniany pozytywnie przez Google, gdyż jest to oznaka, że właściciel strony dba o jej jakość i bezpieczeństwo. Dzięki temu, strona może być lepiej oceniana przez algorytmy wyszukiwarki.
Podsumowanie
Atrybut rel=”ugc” to jedno z wielu narzędzi, którymi dysponują twórcy stron internetowych, aby podnieść jakość swojej strony. Prawidłowe użycie tego atrybutu to sygnał dla Google, że twórca dba o bezpieczeństwo i jakość linków umieszczanych na stronie, co może wpłynąć na lepsze postrzeganie strony przez algorytmy wyszukiwarki.
Leave a Reply