Brandowe Słowa Kluczowe (Branded Keywords)

Home Słownik Marketingu Brandowe Słowa Kluczowe (Branded Keywords)

Definicja

Brandowe słowa kluczowe, nazywane również „branded keywords”, to terminy, które bezpośrednio odwołują się do jednej konkretnej marki, od nazwy marki po różne warianty i błędy pisowni. W praktyce oznacza to, że jeśli ktoś szuka „Nike AirMax”, „AirMax od Nike”, czy „NIKI ArMax”, wszystkie te frazy są uważane za brandowe słowa kluczowe dla firmy Nike.

Znaczenie dla marketingu

Brandowe słowa kluczowe są kluczowe dla wszelkiego rodzaju działań marketingowych online, ponieważ odgrywają ważną rolę w kształtowaniu strategii SEO, strategii płatnych reklam searchowych (PPC) oraz zarządzania reputacją marki w internecie.

Używanie brandowych słów kluczowych w marketingu może zwiększyć widoczność marki w wyszukiwarkach internetowych. Klienci, którzy używają brandowych słów kluczowych, najprawdopodobniej już słyszeli o marce i są w zaawansowanym procesie decyzyjnym zakupu.

Wykorzystanie w SEO

Brandowe słowa kluczowe są również istotne dla optymalizacji wyszukiwarek internetowych (SEO). Dla wielu marek, ich nazwa jest jednym z najczęstszych terminów, wpisywanych w wyszukiwarkę. Dlatego, jest ważne aby marka była dobrze widoczna właśnie dla brandowych słów kluczowych. Przy dobrym wykorzystaniu w SEO, strona marki będzie wysoko wyświetlana w wynikach wyszukań dla zapytań z brandowymi słowami.

Reklama brandowymi słowami kluczowymi

Marki korzystają także z brandowych słów kluczowych w reklamach płatnych – PPC (Pay Per Click). Choć mogłoby się wydawać, że reklamowanie się na własne brandowe słowa kluczowe mogłoby być niepotrzebne, jest to jednak ważna część strategii PPC. Dzieje się tak, ponieważ konkurenci mogą próbować wykorzystać te słowa kluczowe do kierowania ruchu na swoje strony. Odpowiednie reklamy PPC z brandowymi słowami kluczowymi mogą zapewnić, że to strona marki jest pierwszą, którą widzą potencjalni klienci.

Ochrona reputacji

Ostatecznie, monitorowanie brandowych słów kluczowych jest również częścią zarządzania reputacją marki online. Poprzez regularne sprawdzanie, jak i gdzie marka jest wyszukiwana oraz jak jest postrzegana, firmy mogą skuteczniej zarządzać swoim wizerunkiem i reagować na wszelkie negatywne opinie lub komentarze.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.