Definicja Briefu

Pojęcie Brief, pochodzące z języka angielskiego, w kontekście marketingu odnosi się do precyzyjnie sformułowanego dokumentu, który ma na celu przekazać informacje od klienta do agencji reklamowej, kierunku, w jakim ma podążać dany projekt.

Struktura Briefu

Brief powinien zostać sporządzony w odpowiedni, klarowny sposób, umożliwiający odbiorcy zrozumienie wszystkiego, co jest istotne dla danego projektu, bez potrzeby długotrwałych dyskusji, tłumaczeń czy modyfikacji dokumentu.

  • Informacje o firmie: w tej części dokumentu agencja powinna uzyskać pełne informacje na temat firmy, w tym informacje o jej działalności, historii, wartościach, misji i wizji, celach strategicznych oraz odbiorcach.
  • Opis projektu: w tej części powinny znaleźć się szczegółowe informacje na temat samego projektu, w tym obiektywy, cel biznesowy, zasoby, budżet, termin realizacji, wymagane działania, oczekiwane efekty, kierunki sztuki.
  • Target group: opis grupy docelowej, ich preferencji, zachowań, stylu życia, aby projekt najlepiej wpasował się w oczekiwania odbiorców.
  • Założenia strategiczne: w tym miejscu określane są strategiczne cele kampanii reklamowej.
  • Termin realizacji: określenie kiedy kampania reklamowa ma zostać zrealizowana.
  • Budżet: wskazanie ile firma jest w stanie wydać na realizację projektu.

Znaczenie Briefu

Brief pełni funkcję porozumienia pomiędzy klientem a agencją i stanowi podwalinę pod relacje między nimi, pozwalając na jasne i przejrzyste komunikowanie się na temat projektu. W ten sposób zwiększa on efektywność pracy i zadowolenie obu stron.

Zasady tworzenia skutecznego Briefu

  1. Być konkretnym: im bardziej szczegółowy, tym lepiej.
  2. Opisać wątpliwości: jeżeli są elementy, co do których brakuje pewności, warto o tym napisać.
  3. Jasno zdefiniować cele: ważne jest, aby cele były jasno określone i mierzalne.
  4. Określić kierunek stylistyczny: warto określić, jaki ma być ogólny wygląd materiałów marketingowych.
  5. Podzielić brief na sekcje: to ułatwia czytanie i zrozumienie dokumentu.

Należy pamiętać, że próba oszczędzenia czasu na stworzenie dokładnego briefu, najczęściej skutkuje wydłużeniem całego procesu realizacji projektu. Dobrze przygotowany brief to gwarancja płynnej i efektywnej współpracy.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.