Dopasowanie Słów Kluczowych (Typy Dopasowań Słów Kluczowych, Keyword Match Type)

Home Słownik Marketingu Dopasowanie Słów Kluczowych (Typy Dopasowań Słów Kluczowych, Keyword Match Type)

Definicja Dopasowania Słów Kluczowych (Keyword Match Type)

Dopasowanie słów kluczowych, zwane również typem dopasowania słów kluczowych, to funkcja w marketingu internetowym, która pozwala reklamodawcom kontrolować, na które zapytania wyszukiwania ich reklamy mają się pojawiać, poprzez dopasowanie słów kluczowych do zapytań wyszukiwania lub terminów pokrewnych.

Istnieje kilka typów dopasowań, każdy z nich różni się poziomem elastyczności. Wyboru typu dopasowania dokonujemy, gdy dodajemy słowa kluczowe do naszych kampanii.

Typy Dopasowań Słów Kluczowych (Keyword Match Type)

Standardowo, systemy reklamowe takie jak Google Ads czy Bing Ads, oferują cztery podstawowe typy dopasowań:

  1. LITERALNE (Exact match):
  2. Słowa kluczowe muszą być identyczne z wprowadzonym zapytaniem, aby reklama mogła się wyświetlić.
    Przykład: jeżeli słowem kluczowym jest „czerwone buty”, reklama wyświetli się tylko w wynikach wyszukiwania dla wyrażenia „czerwone buty”.

  3. FRAGMENT (Phrase match):
  4. Reklama wyświetli się, gdy ktoś poszukuje wyrażenia złożonego ze słów kluczowych w dokładnie takiej samej kolejności. Na przykład, jeśli słowem kluczowym jest „czerwone buty”, reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania dla zapytań „kup czerwone buty”, „czerwone buty dla dzieci”, ale nie dla „buty czerwone”.

  5. DOWOLNE (Broad match):
  6. Ta opcja daje największe pole do popisu. Reklama wyświetli się, gdy ktoś wyszukuje dowolne słowo kluczowe zawarte w zapytaniu, nawet jeśli są w różnej kolejności lub jeśli zapytanie zawiera synonimy. Dla przykładu, jeśli użyjemy dopasowania „czerwone buty”, nasza reklama może się pojawić dla zapytań „buty czerwone”, „obuwie czerwone” czy „czerwone trampki”.

  7. DOWOLNE Z MODYFIKATOREM (Broad match modifier):
  8. Mieszanka dopasowania dowolnego i literalnego. Reklama pojawi się, gdy wszystkie słowa oznaczone modyfikatorem (+) pojawią się w zapytaniu, ale kolejność nie ma znaczenia. Innymi słowy, dla „+czerwone +buty”, reklama pojawi się dla zapytań „buty czerwone” czy „czerwone obuwie”, ale nie dla „buty”.

Na podstawie tych typów dopasowań, reklamodawcy mogą znacznie zawęzić lub poszerzyć zakres słów kluczowych, aby dopasować ich strategię marketingową do konkretnych celów kampanii. Wybór odpowiedniego typu dopasowania może mieć znaczny wpływ na efektywność kampanii, zasięg, a także koszty.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.