Google Street View

Home Słownik Marketingu Google Street View

Definicja

Google Street View to usługa technologiczna dostarczana przez Google jako część jej większego systemu mapowania, Google Maps. Jest to funkcja zapewniająca panoramiczne widoki z poziomu ulicy w 360 stopni, umożliwiająca użytkownikom wirtualnej wędrówki po ulicach, lądach i innych obszarach na całym świecie.

Historia i Rozwój

Google Street View zostało wprowadzone po raz pierwszy w 2007 roku, dając początek nowej technologii dostępnej publicznie. Początkowo obejmowało wybrane miasta w Stanach Zjednoczonych, ale z czasem rozszerzyło swoją pokrycie na cały świat. W miarę upływu czasu i postępów technologicznych, jakość i szczegółowość dostępnych obrazów stale się poprawiają.

Technologia

Obrazy dostępne na Google Street View są tworzone za pomocą specjalnie zaprojektowanego sprzętu fotografującego wykorzystującego wielokierunkowe kamery do rejestrowania wielokrotnych obrazów, które następnie są łączone, aby stworzyć doświadczenie wirtualnej rzeczywistości. To doświadczenie jest następnie poddawane technologii zespolenia obrazów w celu stworzenia jednolitego, płynnego obrazu, który użytkownik może oglądać.

Fotografia

Używana technologia fotograficzna pozwala na tworzenie obrazów HDR (High Dynamic Range), które zapewniają wyraźne i szczegółowe obrazy, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Wiele pojazdów Google Street View wyposażono również w dalmierze laserowe, które są wykorzystywane do tworzenia informacji o odległości i wymiarach przedmiotów na obrazach.

Mapowanie

Po zrobieniu zdjęć, informacje są przetwarzane i mapowane na bieżącą mapę Google. Dzięki technologii GPS oraz dodatkowym danym, takim jak telemetria i inercja, obrazy są precyzyjnie pozycjonowane na mapie. W ten sposób użytkownicy mogą nawigować i zwiedzać różne środowiska z poziomu ulicy.

Wykorzystanie w marketingu

Google Street View używane jest także jako narzędzie marketingowe. Firmy i instytucje mogą zwiększyć swoją widoczność poprzez udostępnienie wirtualnych wizyt w swoich wnętrzach lub na swoich terenach. Jest to kolejny sposób, aby przyciągnąć potencjalnych klientów i pozwolić im na bliższe zapoznanie się z danym miejscem bez konieczności fizycznego odwiedzenia go.

Wizualny marketing

  • Tury wirtualne: firmy oferują interaktywne tury po swoich obiektach za pośrednictwem Google Street View, umożliwiając klientom obejrzenie wnętrz przed odwiedzeniem ich na żywo.
  • Mapy biznesowe: Firmy mogą wykorzystać Google Street View, aby umieścić swoje miejsca na mapach Google, umożliwiając klientom łatwe ich znalezienie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.