Google Tag Manager – Definicja
Google Tag Manager (GTM) to bezpłatne narzędzie stworzone przez Google, które pozwala na wygodne zarządzanie kodami śledzenia i fragmentami kodu na stronie internetowej, bez konieczności ingerowania w jej kod źródłowy. Dzieje się to poprzez zastosowanie tzw. kontenera GTM.
Kiedy stosować GTM?
Zarówno małe, jak i duże firmy mogą skorzystać z GTM do łatwego zarządzania różnymi technologiami śledzącymi na stronie internetowej. Zarządzanie tagami może przydać się, gdy:
- Prowadzisz kampanie marketingowe w różnych narzędziach śledzenia, jak Google Ads czy Facebook Pixel.
- Chcesz zautomatyzować śledzenie zdarzenia na swojej stronie, jak kliknięcia w przycisk czy przeglądanie konkretnych stron.
Jak działa GTM?
GTM działa na zasadzie kontenera, w którym umieszczane są tagi. Tagi to fragmenty kodu JavaScript, które są używane do śledzenia aktywności użytkowników na stronie internetowej. Kontener jest jedynym fragmentem kodu, który musisz umieścić na swojej stronie internetowej. Gdy użytkownik odwiedza stronę, kontener GTM uruchamia wymagane tagi.
Zalety Google Tag Manager
- Łatwość w zarządzaniu: GTM pozwala na prostą edycję, dodawanie i usuwanie tagów bez konieczności ingerowania w kod strony. Można to zrobić bezpośrednio z interfejsu GTM.
- Bezpieczeństwo: GTM sprawdza również kod tagów pod kątem błędów, zanim zostaną one opublikowane na stronie.
- Testowanie: Możliwość testowania tagów przed ich opublikowaniem pomaga w identyfikowaniu i naprawianiu ewentualnych problemów.
- Różnorodność: GTM wspiera wiele różnych tagów, zarówno te oferowane przez produkty Google, jak i innych dostawców.
Podsumowanie
Google Tag Manager jest silnym narzędziem znacznie ułatwiającym zarządzanie tagami na stronie internetowej. Jego możliwości sprawiają, że jest to nieodzowne narzędzie dla każdego marketera cyfrowego.
Leave a Reply