Linkowanie Zewnętrzne

Home Słownik Marketingu Linkowanie Zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne to praktyka polegająca na umieszczaniu odnośników na stronie internetowej, które kierują użytkowników do innych stron internetowych niezwiązanych bezpośrednio z właścicielem witryny, z której pochodzi odnośnik. Wynika z idei współdzielenia treści i tworzenia sieci informacji w globalnym systemie internetowym.

Typy linków zewnętrznych

Istnieją dwa podstawowe rodzaje linkowania zewnętrznego:

  1. Do-follow linki: Są to odnośniki, które są polecane przez stronę, z której pochodzą, dla robotów indeksujących. Przesyłają one tzw. „juice” (siłę przekazywaną od strony, z której link wychodzi) do strony, do której prowadzą.
  2. No-follow linki: Są to odnośniki, które są ignorowane przez roboty indeksujące. Nie przekazują żadnej siły do strony docelowej i są często używane w przypadku linków płatnych, sponsorowanych lub na forach.

Znaczenie linkowania zewnętrznego dla SEO

Linkowanie zewnętrzne ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO). Ma wpływ na ruch na stronie, wiarygodność strony, jak również na jej widoczność i pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

  • Aktualnie popularność i wiarygodność strony internetowej w dużym stopniu zależą od liczby odnośników prowadzących do niej od innych stron. Włączanie linków zewnętrznych pozwala na tworzenie siatki połączeń, co może skutecznie zwiększać ruch na stronie.
  • Używanie linków zewnętrznych do strony o wysokiej wiarygodności może przyczynić się do polepszenia własnej reputacji w sieci.
  • Podając odnośniki do innych stron, możemy zaoferować odwiedzającym naszą stronę więcej wartościowych informacji, co może przekonać ich do częstszego korzystania z naszych usług.
  • Umiejętne łączenie witryny z innymi, wartościowymi treściami w sieci może zauważalnie poprawić efekty działań SEO.

Właściwe zasady linkowania zewnętrznego

Zastosowanie linkowania zewnętrznego powinno jednak mieć swoje granice i zasady, aby nie przynosiło odwrotnego skutku do zamierzonego. Nieodpowiednie linkowanie, np. do witryn o wątpliwej wartości lub wręcz szkodliwych, może wynieść naszą stronę na czarną listę Google.

Oto kilka wskazówek dotyczących prawidłowego linkowania zewnętrznego:

  • Linkujemy zawsze do źródeł o sprawdzonej reputacji.
  • Unikamy nadmiernej liczby linków zewnętrznych na jednej stronie.
  • Stosujemy zdrowy rozsądek, unikając linkowania do stron o treściach niezgodnych z prawem lub nieetycznych.

Pamiętajmy, że najważniejsze dla skutecznej strategii linkowania zewnętrznego jest zrozumienie, że najważniejsza jest wartość, którą dostarczamy użytkownikom, a nie ilość zamieszczonych przez nas linków.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.