Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nps – Czym Jest Metoda Net Promoter Score?

Home Słownik Marketingu Nps – Czym Jest Metoda Net Promoter Score?

Definicja metody Net Promoter Score (NPS)

NPS, czyli Net Promoter Score, to jedna z najpopularniejszych i najprostszych metod badania lojalności klientów. Jest to parametr, który ocenia, na ile firma jest rekomendowana przez jej klientów i w jakim stopniu mogą oni stać się jej promotorami na rynku.

Zasady działania metody NPS

Badanie NPS polega na zadaniu jednego kluczowego pytania: „Jak prawdopodobne jest, że poleciłbyś naszą firmę/produkt/usługę swojemu znajomemu lub współpracownikowi?” Klient może odpowiedzieć na to pytanie, oceniając firmę w skali od 0 do 10.

Na podstawie wyników badań NPS, respondenci są klasyfikowani w następujący sposób:

  • Promotorzy (9-10 punktów) – to zadowoleni klienci, którzy najprawdopodobniej polecają dane przedsiębiorstwo innym.
  • Pasywni (7-8 punktów) – to osoby neutralne, które nie są zdecydowane, czy polecić firmę, czy nie.
  • Krytycy (0-6 punktów) – to niezadowoleni klienci, którzy prawdopodobnie nie polecają firmy innym a mogą ją nawet odradzać.

Wzór do obliczania NPS

Wskaźnik NPS oblicza się, odejmując odsetek krytyków od odsetka promotorów. Pasywni respondenci są ignorowani w kalkulacji. NPS może wynosić od -100 (wszyscy klienci to krytycy) do 100 (wszyscy klienci to promotorzy).

Formula: NPS = % Promotorów – % Krytyków

Znaczenie NPS w strategii marketingowej

NPS jest często stosowany w marketingu jako wskaźnik satysfakcji i lojalności klienta. Firma z wysokim NPS jest często postrzegana jako firma, która skutecznie spełnia oczekiwania swoich klientów i która jest dobrze pozycjonowana na rynku. Badanie NPS jest często wykonywane systematycznie, aby firma mogła monitorować swoją efektywność w czasie i odpowiednio dostosowywać swoje strategie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.