Strona Wyjścia, znana również jako strona opuszczenia, jest to ostatnia strona, którą użytkownik odwiedza na stronie internetowej zanim opuści ją (zamknie przeglądarkę, przejdzie do innej strony lub wróci do wyników wyszukiwania). Te strony są zwykle identyfikowane za pomocą narzędzi analitycznych, które śledzą ścieżkę użytkownika na stronie.
Ile stron wyjścia jest normalne?
Wszystkie strony internetowe mają strony wyjścia. Faktem jest, że każda odwiedzona strona na pewnym etapie musi w końcu zostać opuszczona. Jednak wysoki procent wyjść z określonej strony, zwłaszcza jeśli jest to strona, która jest kluczową częścią procesu sprzedaży lub konwersji na stronie, może wskazywać na problem, który należy rozwiązać.
Dlaczego monitorowanie stron wyjścia jest ważne?
- Analiza stron wyjścia pozwala na zidentyfikowanie stron, które mogą czynić użytkownikom trudności. Jeżeli spostrzegasz ostre spadki z jednej strony, warto spojrzeć na jej zawartość i przemyśleć jak ją poprawić.
- Monitorowanie stron wyjścia może pomóc w ocenie skuteczności kampanii marketingowych. Jeśli strona, na którą kierujesz ruch ma wysoki wskaźnik wyjścia, może to sugerować, że treść na stronie nie spełnia oczekiwań użytkowników.
Różnica między stroną wyjścia a stroną opuszczenia (Bounce Rate)
Zarówno strony wyjścia, jak i strony opuszczenia, odnoszą się do użytkowników opuszczających stronę. Rozróżnienie polega jednak na tym, że użytkownik na stronie opuszczenia nie nawigował dalej na stronie, opuścił ją natychmiast po wejściu. Strona wyjścia to ostatnia strona, na której użytkownik przebywał, może to być zarówno pierwsza jak i dziesiąta strona odwiedzona w sesji.
Ważne jest więc, aby nie mylić tych dwóch pojęć i prawidłowo interpretować dane z narzędzi analitycznych aby uniknąć nieporozumień i fałszywych podstaw dla dalszych działań marketingowych.
Leave a Reply