Twitch.Tv

Twitch.Tv to strona internetowa, a jednocześnie platforma streamingowa, specjalizująca się głównie w transmitowaniu na żywo rozgrywek gier komputerowych i esportowych, choć można tam również znaleźć transmisje na temat sztuki, muzyki czy gotowania. Pierwotnie serwis skupiał się na grach, ale od tamtego czasu zdecydował się wprowadzić wiele innych kategorii. Twitch.Tv należy do firmy Amazon.

Historia i rozwój platformy

Prekursorem Twitch.Tv była platforma Justin.Tv, która umożliwiała każdemu użytkownikowi obserwowanie i tworzenie własnych transmisji na żywo. Justin.Tv podzielony był na wiele kategorii, a jedną z nich były gry. W 2011 roku właściciele Justin.Tv zdecydowali jednak oddzielić tę kategorię i utworzyć z niej niezależną platformę – Twitch.Tv.

Marka Twitch.Tv rozwijała się bardzo dynamicznie, w dużej mierze dzięki popularyzacji gier online i esportu. W 2014 roku serwis nabył gigant e-commerce, Amazon, za kwotę 970 milionów dolarów. Zakup ten umocnił pozycję obu firm na rynku cyfrowym, a sam Twitch zyskał dostęp do zasobów i technologii Amazon.

Funkcjonalność platformy Twitch.Tv

Twitch.Tv oferuje wiele funkcji społecznościowych, które sprawiają, że jej użytkownicy mogą doświadczać, komentować i brać udział w transmisjach na żywo.

Chat na żywo: Każda transmisja posiada własny czat na żywo, gdzie widzowie mogą komunikować się z siebie nawzajem, a także z transmitującym.
Subskrypcje i darowizny: Widzowie mogą finansowo wspierać swoich ulubionych streamerów przez system subskrypcji oraz darowizn. Subskrypcje dają także dostęp do różnych korzyści, takich jak emotikony czy brak reklam.
Reklamy: Twitch.Tv pokazuje reklamy w trakcie oglądania transmisji. Reklamy te stanowią dochód dla platformy, ale częją z nich dzieli z transmitującymi.
Partnerstwo: Streamerzy, którzy przyciągają dużą liczbę widzów, mogą zawierać partnerstwo z Twitch, które umożliwia im m.in. udostępnianie subskrypcji premium czy generowanie dochodów z reklam.

Znaczenie marketingowe Twitch.Tv

Twitch.Tv jest cenioną platformą przez marketerów, szczególnie tych, którzy chcą dotrzeć do młodego (zazwyczaj męskiego) segmentu, pasjonującego się grami komputerowymi i esportem. Wpływowy streamer promujący dany produkt lub usługę ma potencjał przyciągnąć dużą liczbę potencjalnych klientów. Twitch.Tv jest niemal doskonałym miejscem do tzw. influencer marketingu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.