Twitter

Pojęcie ogólne

Twitter to wiodący na całym świecie serwis społecznościowy, ułatwiający szybkie i bezpośrednie dzielenie się informacjami. Pomimo że ta platforma jest bardzo często marginalizowana jako medium o niskiej zawartości treści ze względu na limit znaków, to jest silną platformą do przekazywania nie tylko treści kulturalnych, ale też komercyjnych. Twitter jest wykorzystywany przez biznesy, osoby prywatne, organizacje oraz instytucje rządowe.

Historia Twittera

Twitter został założony w marcu 2006 roku przez Jacka Dorsey’a, Biz Stone’a i Evana Williamsa, a serwis został uruchomiony w lipcu tego samego roku. Pomysł na Twittera narodził się, gdy Dorsey, pełniący wówczas rolę studenta, pracował nad projektem, który miał na celu stworzenie platformy, która pozwoli ludziom na dzielenie się tym, co robią w danym momencie.

Statusy na Twitterze

Twitter potrafi pomieścić posty nie dłuższe niż 280 znaków (do 2017 roku limit wynosił 140 znaków). Użytkownicy tego serwisu mają możliwość wyrażania swoich myśli, opinii, dzielenia się wiadomościami bądź linkami do innych stron, a wszystko to w formie krótkich wpisów, zwanych tweetami.

Funkcjonalność

Użytkownicy mogą „followować” (śledzić) innych, co oznacza, że ich tweety będą pojawiać się na ich osobistej osi czasu. Mają również możliwość oznaczania innych osób w swoich tweetach poprzez użycie znaku @ przed ich nazwą użytkownika, oraz dzielenia się czyimś wpisem, co jest nazywane retweetem. Twitter umożliwia użytkownikom również opisywanie ich wpisów poprzez słowa kluczowe, zwane hashtagami (#), które umożliwiają łatwe szukanie wpisów na określony temat.

Aplikacje mobilne

Twitter ma aplikacje mobilne na platformy iOS i Android, umożliwiające użytkownikom łatwy dostęp do swoich kont, gdziekolwiek są, oznacza to że interakcje i działania marketingowe nie ograniczają się do osób przeglądających Twittera na komputerach stacjonarnych.

Twitter jako narzędzie marketingowe

  • Reklamy: Twitter umożliwia korzystanie z płatnych kampanii reklamowych, które skierowane są do konkretnych grup użytkowników, w zależności od demografii, zainteresowań, słów kluczowych i wielu innych czynników.
  • Rozmowy: Marki mogą ułatwić rozmowę na Twitterze poprzez inicjowanie dyskusji z hashtagami, które są łatwo identyfikowane i śledzone przez społeczność Twittera.
  • Badanie rynku: Twitter jest też bardzo użytecznym narzędziem do prowadzenia badań rynkowych, poznawania odbiorców, ich zachowań i preferencji, a także analizowania konkurencji.

Warto jednak zaznaczyć, że Twitter wymaga strategicznego podejścia i regularności, aby osiągnąć skuteczność w działaniach marketingowych.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.